2/22/2016

Shake it like a Polaroid picture





Polaroid kuvissa on sitä jotakin. Sellasta mageeta old school tunnelmaa. Kun postiluukusta kolahti Printic:in oranssi pieni kirjekuori, en pystynyt olla hyräilemättä OutKastin Hey Yaa! Tämäpäs kävi näppärästi. Olin vajaat pari viikkoa aikasemmin ladannut aplikaation iphoneen, valinnut puhelimen syövereistä muutaman kymmentä kuvaa ja näppäillyt tilauksen. Ja nyt sain pläräillä otoksia hyvälaatuisina polaroidversioina. Hintaa toimituksen kanssa alle 15 euroa. Katselin että lafkan valikoimista löytyi myös supersöpöjä minikokoista kuvakirjoja, kalentereita ja muuta kamaa.

Alunperin tilasin kompaktin kokoisia kuvia albumiin pistettäväksi ja ystävänpäiväkorteiksi, mutta koska mieli tekikin nyt tuijotella niitä enemmänkin, hetken mielijohteesta lätkäisin osan korkkiseen ilmoitustauluun. Eihän noita raaski piilottaa. Täytyy vielä funtsia josko esillepanoon keksisi jonkun vielä kivemman ratkaisun. 

Siisti homma aplikaatiossa on, että tilausvaiheessa pystyy syöttämään saajaksi vaikka ystävän osoitteen. Kuinka ihana päivän piristäjä oliskaan saada yllärinä himaan nippu spessuja kuvia jostain tärkeestä ihmisestä, upeesta paikasta tai ikimuistoisesta hetkestä? Päätin samalla testata tuonkin.






-T

10 kommenttia :

  1. Anonyymi2/23/2016

    Mulla on varastossa vanha Polaroid-kamera.
    Sillä on napattu ekaa kuvat esikoissesta laitoksella, kun vielä runsaat kymmenen vuotta sitten ei ollut kännyköissä kameroita samalla tapaa kuin nykyään. Polaroidin kanssa vietiin ekaa terveiset tuoreille isovanhemmille...
    Itse ihastuin aikanaan Olli Lyytikäisen Polaroidkuvista tekemään taiteeseen. Itse en moisiin isoihin projekteihin raaskinut lähteä mukaan, sen verran kalliita olivat filmit silloin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyi ihan googlata toi Lyytikäinen. Oon jo tovin miettinyt polaroid-kameran hankintaa, mutta käyhän tää kuvien hankkiminen onneks näinkin. Kännykkä kun kulkee niin helposti aina mukana. Sun täytyy käydä kaivamassa varastosta kamera käyttöön :)

      Poista
  2. Heei, mun blogista löytyy sulle Liebster award -haaste :-) http://www.stoori.fi/kaikkionhetkentassa/liebster-award-4/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, täytyy vastata haasteeseen! Oon vaan toi huono keksimään ketään kenet itse haastaisin :D

      Poista
  3. Ompa ihana! :) Jonkun tommosen itsekin halusin väkertää, mutta oon päässyt lykkäämään sitä, kun on vähän päähänpinttymä siitä, että niiden kuvien pitäisi olla ihan aitoja polaroid-kuvia... Valmiiden kuvien printtaaminen "polaroideksi" tuntuu liian feikiltä, mutta todennäköisesti se oon vaan mä, kun oon tulostus-&kopiointifirmassa duunissa niin se olis vaan jotenkin "liian helppoa". :D Joo, ja polaroid-kamerakuumetta on ollut jo vähintään vuoden päivät.... Äää, kyllä mä joskus sit. Ja pakko varmaan, kun pystyisin niin hyvin näkemään ton meiän uudessa kodissa jonne kohta muutetaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh joo luulen että se taidat olla vaan sä :D Mulle riittää hyvin tähän hätään nää "feikkipolaroidit", itse sisältö ja kuvat kun on se tärkein juttu. Olishan se oikea kamerakin kyllä ihana! :)

      Poista
    2. Anonyymi2/24/2016

      Hei, onko nää muuten sellaisia oikein pulleita, vaiko ihan vaan paperin ohuita?

      Poista
    3. Ihan normi kuvan paksuisia ja suht jämäköitä :)

      Poista
  4. Tää on tosi hauska ja ihana! <3 Mistä tuo takalevy on johon valokuvat kiinnitetty? ☺️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En muista mistä on alunperin, mutta ikeasta saa saman tyylisiä korkki-ilmoitustauluja :)

      Poista