1/24/2016

Easy Like Sunday Morning






Töihin palattuani arkiaamuina ei todellakaan ehdi istumaan kahvikupin ääressä rauhassa, puhumattakaan hömppälehtien lukemisesta. Oon usein myös lauantaisin duunissa, joten voi hittolainen miten hitaiden sunnuntaiaamujen tunnelmaa osaa nyt arvostaa. Kun saa nukkua edes pikkusen pidempään, tehdä rauhassa vähän parempaa aamupalaa ja jäädä siihen pöytään notkumaan kahvikupin ja lehden kanssa. Niin ihanaa. Olin vielä pantannu muutamaa lehteä ihan vaan sunnuntaiaamua varten. Meille tulee töihin (kampaamoon) tietysti kaikki hömppälehdet, joten aina ajattelen että on turhaa tilata niitä kotiin, vaikka harvoin ehdin töissäkään lehtiä selailemaan.


Deko on tällä hetkellä kyllä ihan lemppari lehti. Ainoa jonka uutta numeroa kuikuilen kieli pitkällä kauppojen lehtihyllyiltä. Ehkä se nyt pitäis laittaa ihan kestotilaukseen, kun jokaisen numeron ostan poikkeuksetta kuitenkin. Inspiroivia kuvia ja mielenkiintoisia tekstejä. Parasta lukemista on jutut persoonallisista kodeista, jotka on kunnostettu vanhoista navetoista tai kellosepänpajoista, kodeista joissa ei olla liikaa juostu viimeisimpien trendien perässä, ja kodeista jotka on tehty itse tai joissa on hyötykäytetty kekseliäästi vanhaa tavaraa.

Häät ja juhlat -lehden nappasin kaupasta, koska täytyyhän sitä häitä järjestävällä edes yksi aiheeseen pureutuva lehti olla! Ja onhan tuota kiva pläräillä. Hitosti pitsiä, hörhelöitä ja vinkkejä suureen päivään. Ehkä parasta aivot narikkaan-osastoa..

Musta tehtiin syksyllä pieni haastis Suuri Käsityö-lehden Taitava tekijä-osioon, joka julkaistiin nyt tammikuun numerossa. Palstalla esitellään kuukausittain aina joku "käsityötyyppi", ja olin ensin vähän ihmeissäni kun sain pyynnön haastatteluun. Täytyy tunnustaa etten ole ikinä ostanut kyseistä lehteä, sillä oon kelannut sen sisältävän pelkkiä kaavoja, tilkkutäkkejä ja pitsinnypläysohjeita. No olihan siellä sitten paljon muutakin kun sivuja selailin. Jutussa kerrottiin meikäläisen askarteluista, ja esiteltiin muutamia blogissakin esillä olleita töitä. Kuvat oli kivoja, mutta jotenkin hassua lukea itsestään, koska haastattelija kirjoittaa asian tietysti oman kokemuksensa ja mielikuvansa perusteella (vähän samanlainen onks toi minä?-fiilis mikä tulee kun kuulee omaa ääntänsä nauhoitettuna). Jo otsikko sai mut naurahtamaan vähän kiusaantuneena. Kai mä oon sitten ihan taitava tekijä ja tarvitsen oman luovuusannokseni.




-T

2 kommenttia :

  1. Todellakin olet taitava ja ihailen aina sun aikaansaannoksia. Haluaisin omata myös tuollaisen taidon nähdä vanha vaate uusilla silmillä ja muokata mieleisensä yms. Noh, en omaa, mutta oon saanut silta paljon kivoja ideoita, joista oon sitte toteuttanut oman version. :) terkuin pitkään blogia seuraillut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kiitos! Ihanaa jos oon saanut jotain inspiroida <3

      Poista