3/19/2015

Mieletön kirppissaalis











Voi että! En oo varmaan ikinä hykerrellyt kirppisreissun jälkeen näin tyytyväisenä. Viime viikolla päätin pitkästä aikaa poiketa extempore kirpputorivisiitille, kun sellainen sattui matkan varrelle. Mulla ei tosiaankaan ollut tarkoitus lähteä haalimaan suuria kasoja denimiä ja puisia tavaroita, mutta huomasin koko saaliini koostuvan pelkästään edellä mainituista. Matkaan lähti parilla eurolla iiihana vanha puinen tarjotin, kannellinen purkki ja pitkään etsinnässä olleet farkkuhaalarit kundille (eurolla!). Haalareissa oli haaroissa nepparikiinnitys, jonka koin vähän turhaksi, joten päädyin leikkaamaan nepparikaistaleen pois ja ompelemaan haalarit uuteen uskoon (mannekiini tosin ehti sotkea vaatteet lounaalla ennen kuvan ottoa). Puisen tarjottimen varalle mulla oli mielessä eräs tuunaus-projekti, mutta enpä taida sittenkään raaskia. Pieni purkki oli myös kovasti mannekiinin mieleen, ja ukkeli oli itse kantanut sen lelulaatikkoonsa, josta kävin varastamassa purnukan takasin. Tästä tulee vielä tappelu...

Mua jäi kovin kaivelemaan muutaman euron puinen norsu, jota en jostain syystä ostanut. Heti kotimatkalla iski armoton olis sittenkin pitäny-fiilis, joten kipitin hakemaan sen paria päivää myöhemmin aivan varmana siitä, että joku on kerennyt napata sen. Mutta eipä ollut. Samalla keikalla bongasin ihan täydellisen överi-ison spurgufarkkurotsin (kotona melkein oikeesti luultiin että oon vieny takin suoraan jonkun puliukon päältä), jollaista oon ettinyt varmaan pari vuotta.

  Oi farkkurotsisää, tule tule tule jo!



-T

2 kommenttia :

  1. Mitäs tuunausideoita sulla oli tarjottimelle! :) Täällä nimittäin samanmoinen tarjotin on ollut useaan otteeseen lähdössä kiertoon, niin nyt joku hyvä idis otetaan vastaan! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No itseasiassa mulla oli parikin juttua mielessä sen varalle! Esim dipata osa tarjottimiesta maaliin, tai tehdä siitä kello :)

      Poista