12/03/2014

DIY clutch bag

Viikonloppuna vietettiin veljeni häitä. Musta maximekko oli odotellut kiltisti kaapissa jo tovin, mutta tajusin muutamaa päivää ennen juhlia, että asustani uupuu vielä laukku. Mulla oli mielikuva ihan tummasta lookista kynsiä ja huulipunaa myöten, joten joku musta clutch-mallinen laukku oli etsinnöissä. Sitten näin kangaskaupassa super ihanan atsteekki-kuosisen kankaan ja päätin koittaa kehitellä siitä jotain.



Siitä olikin aikaa, kun oon viimeksi laukkua väsäillyt. Ensin leikkasin mustasta tekonahasta suorakaiteen mallisen palan. Mulla oli 35cm vetskari, jonka mukaan mittasin laukun leveyden. Keskelle nahkaa sommittelin sopivan kaistaleen siitä löytämästäni ihanasta kankaasta, kiinnitin nuppineuloilla ja ompelin kiinni. En ensin ajatellut pistää laukkuun vuorta ollenkaan, mutta jotenkin se sittenkin kaipasi sitä. Tilkkuvarastosta löytyi pirteän pinkki kangas, jonka ompelin reunoista kiinni tekonahkaan. Vetskarin kanssa oli vähän ongelmia, sillä kangasta oli niin paksulti saumakohdassa. Hampaat irvessä sain lopulta samaan saumaan ängettyä vetoketjun, tekonahan, sen ihanan kankaan ja vuorikankaan. Enemmän suunnittelua ja vähemmän kangasta sitten ens kerralla.. Kaikista helpointa olisi tietenkin ommella vetskari kahteen erilliseen osaan, mutta tämän ajattelin kokeilla tehdä yhdestä palasesta, ettei kankaan kuosi katkeaisi. Kun olin saanut vetoketjun kiinnitettyä, ompelin sivut kiinni ja laukku oli kasassa.

Vetskarin koriste syntyi tekonahkapalasta, jonka leikkasin pienille hapsuille. Letitin nahkanarusta punoksen, pujotin sen vetoketjun reiästä läpi ja pistin hapsulapun ehjään reunaan raidan pikaliimaa,  ja sitten rullasin tiiviiksi koko paketin.





















Mulla ja laukulla oli oikein mukavat pirskeet, joten ajattelin ulkoiluttaa sitä toistekkin!

Tytti

5 kommenttia :

  1. Nomuthei sähän paskartelet mulle ens syksyl sit bikinit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaha mulla olis tuola mun tilkkusäkissä yks vanha speedon uikkari, mistä sais tuunattua sulle hyvät biksut :D

      Poista
  2. Minä lainaan mielellään..

    VastaaPoista