11/02/2014

Minä.

Noniin. Tässä sitä nyt ollaan. Vihdoin! Perustin tämän blogin reilut pari vuotta sitten, mutta joku järjen ääni sisälläni kehotti mua miettimään hommaa vielä uudestaan. Eihän sulla ole aikaa! Jätin kuitenkin tyhjän ruudun bloggeriin roikkumaan ja odottelemaan. Viime keväänä äitiyslomalle jäädessäni blogi hiipi mieleeni aika-ajoin, mutta vauva-arkeen totutellessa aika ei kuitenkaan vieläkään tuntunut ihan oikealta, vaan mun piti vielä kesä muhitella asiaa mielessäni. Parin ystävän kannustamana ja asiaa muutaman kuukauden pähkäiltyäni päätin että NYT!  


Olen siis Tytti. Pienen ihanan pojan äiti, kampaaja, yrittäjä, päällepäsmäri-isosisko, viikonloppuherkuttelija ja parantumaton tee-se-itse-nainen. Edellä mainittujen titteleiden lisäksi mulla on myös jonkin sortin puulaatikko-addiktio. Harrastan kaikenlaista näpertelyä, tuunausta, kokkailua ja kuntoilua. Tai en tiedä voidaanko tässä tapauksessa puhua harrastelusta, vai enemmänkin elämäntavasta. Oon aina ollut tosi luova tyyppi, kova askartelemaan ja tekemään kaikkea käsillä. Muistan kun mut nimitettiin eskarissa askarteluohjaajaksi, sillä keksin aina jotain uusia juttuja ja olin suunapäänä auttamassa ja neuvomassa muita. Rakastin koulussa käsityö- ja kuvaamataidontunteja. Tykkään tehdä aikalailla kaikkea ja innostun milloin mistäkin (välillä ehkä vähän liian monesta asiasta samaan aikaan). Mua inspiroi ja kiehtoo suunnattomasti pelkkä ajatuskin siitä, että voin koittaa tehdä jonkun asian itse, sen sijaan että saman jutun hakisi valmiina kaupasta. Paras fiilis tulee tietenkin onnistuneesta lopputuloksesta. Silläkin uhalla että tuhlaan aikaa, rahaa ja hermojani, täytyy aina olla edes yksi projekti meneillään tai rupean hyppimään seinille.

Ihan untuvikkona tähän hommaan en lähde, vaan bloggaamisen aloitin noin nelisen vuotta sitten, kun perustimme kampaamomme Beatissa-blogin. Eli tuttua hommaa, tosin tänne meinaan postailla jostain aivan muista asioista kuin hiuksista. Tässä blogissa heilutaan maalisuti kädessä, ompelukoneen äärellä, sisustusjuttujen parissa, lastenhuoneessa (joka aika ajoin muuttuu äidin askartelupajaksi) ja keittiössä. Blogin kautta ajattelin saada pidettyä itseni ajan tasalla omista tekeleistä ja kenties jopa jakamaan inspiraatiota jollekkin muulle. Tervetuloa siis seuraamaan mammalomalaisen puuhasteluja, DIY-juttuja ja lukuisia kirjoitusvirheitä. 

Tekeminen on mulle terapiaa ja jos saan inspiraation, mua ei oikeastaan pidättele mikään!

Tytti

5 kommenttia :

  1. Anonyymi3/18/2015

    Löysin blogisi, luin sen kerralla alusta loppuu ja innostuin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mieletöntä! Kiitos :)

      Poista
    2. Anonyymi4/25/2016

      Sama juttu täälä! :)

      Poista
  2. Ihana tytdiy! Bongasin Kolmistaan-blogista sinun blogisi, ja kahlasin illalla kokonaan läpi. Kivoja ideoita ja kauniita kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia! Tosi kiva kuulla :)

      Poista